مقالات رسمي طراحي اپليكيشن اندرويد مقالات رسمي طراحي اپليكيشن اندرويد .

مقالات رسمي طراحي اپليكيشن اندرويد

نرخ ريزش كاربران اپ چيست؟ به همراه دلايل و راهكارها …

نرخ ريزش كاربر الويتي مهم در بازاريابي اپليكيشن بوده و نشان دهنده ميزان رضايت كاربر از اپليكيشن شماست. اين مفهوم دقيقا طراحي اپليكيشن اندرويد   عكس نرخ حفظ كاربر است كه نشان دهنده استفاده مستمر كاربر از يك محصول است.

به طور معمول با گذشت زمان، نرخ ريزش كاربر افزايش و نرخ حفظ كاربر كاهش خواهد يافت. اما اين با هدف حفظ و تشويق كاربر به استفاده از اپليكيشن مغاير است و پس از مدتي عملكرد رو به رشد اپليكيشن را متوقف خواهد كرد. نتيجه اين امر خوشايند نخواهد بود. متاسفانه شما كاربران خود را از دست خواهيد داد.

با استفاده از دو رابطه زير مي‌­توانيد نرخ ريزش كاربر و نرخ حفظ كاربر را براي اپليكيشن خود محاسبه كنيد:



 

نرخ ريزش كاربر (Churn rate) = 100 – نرخ حفظ كاربر ( Retention rate)

 

 

نكاتي كه براي محاسبه دو معيار بالا بايد به آن­ها توجه كنيد:

تعريف كاربر
مشخص كردن بازه زماني مورد نظر
براي اين كار مي­‌توانيد از دو ابزار آناليتيكس و attribution  استفاده كنيد.

علل مهم بودن معيار نرخ ريزش كاربر
نرخ ريزش

جذب كاربر جايگزين بيش­تر به جاي كاربران از دست رفته كه ۵ تا ۲۵ برابر پرهزينه­‌تر از حفظ كاربر قديمي است.
نياز به بازاريابي قوي­تر
صرف وقت و هزينه بيش­تر
     بهبود نرخ ريزش كاربر باعث مي‌­شود تا:
سود به ميزان چشم­گيري افزايش يابد.
ارزش طول عمر كاربر افزايش يابد.
كمك به پيش بيني رشد و سودآوري آينده
چرا كاربران كاهش مي‌يابند؟
كاهش كاربراني كه از يك محصول استفاده مي‌­كنند طبيعي است. نكته مهم اين است كه اين رقم كاهش براي محصول شما منطقي باشد. بنابراين عدد نرخ ريزش براي محصولات مختلف متفاوت خواهد بود و عدد مشخصي نيست.

اما عوامل بسياري باعث به وجود آمدن اين اتفاق خواهد شد. رقيب با محصولي قوي تر و كاربردي تر- بازاريابي ضعيف – عملكرد ضعيف محصول – تجربه كاري ضعيف و از همه مهم­تر نارضايتي مشتري

صداي مشتري خود باشيد!

شايد ساده به نظر برسد اما مشتري مسير بهبود را به شما نشان خواهد داد. با بررسي مداوم نظرات مشتريان خود، به نقاط ضعف محصول پي خواهيد برد و با رفع آن‌­ها رقابت را براي رقيب سخت­‌تر مي­‌كنيد.

شما مي­‌توانيد با بررسي نرخ ريزش كاربر، نقاط ضعف ديده شده توسط مشتريان و آناليز اپليكيشن، محصول خود را بررسي و ضعف­‌هاي آن را برطرف كنيد و نرخ ريزش كاربر را كاهش دهيد.

كنترل روند كاهش نرخ ريزش كاربر

نرخ ريزش كاربر معياري حياتي در كنترل تعداد كاربران فعال  يك اپ و در نتيجه سودي است كه به دنبال آن هستيد. اما چگونه روند نرخ ريزش كاربر را كنترل و آن را كاهش دهيم

در ادامه راه‌ كار مفيد در حفظ كاربر را به شما نشان خواهيم داد:

ابتدا ببينيد چرا كاربران شما ريزش مي‌­كنند؟ نقاط ضعف اپ شما كجاست؟ اپليكيشن شما در كجاي بازار ايستاده است؟ محيطي كه در آن فعاليت مي­‌كنيد چگونه است و نياز كاربران شما چيست؟
برچسب: طراحي اپليكيشن اندرويد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۵:۴۶ توسط:مهمان نواز موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :