نرخ ريزش كاربران اپ چيست؟ به همراه دلايل و راهكارها …
نرخ ريزش كاربر الويتي مهم در بازاريابي اپليكيشن بوده و نشان دهنده ميزان رضايت كاربر از اپليكيشن شماست. اين مفهوم دقيقا طراحي اپليكيشن اندرويد عكس نرخ حفظ كاربر است كه نشان دهنده استفاده مستمر كاربر از يك محصول است.
به طور معمول با گذشت زمان، نرخ ريزش كاربر افزايش و نرخ حفظ كاربر كاهش خواهد يافت. اما اين با هدف حفظ و تشويق كاربر به استفاده از اپليكيشن مغاير است و پس از مدتي عملكرد رو به رشد اپليكيشن را متوقف خواهد كرد. نتيجه اين امر خوشايند نخواهد بود. متاسفانه شما كاربران خود را از دست خواهيد داد.
با استفاده از دو رابطه زير ميتوانيد نرخ ريزش كاربر و نرخ حفظ كاربر را براي اپليكيشن خود محاسبه كنيد:
نرخ ريزش كاربر (Churn rate) = 100 – نرخ حفظ كاربر ( Retention rate)
نكاتي كه براي محاسبه دو معيار بالا بايد به آنها توجه كنيد:
تعريف كاربر
مشخص كردن بازه زماني مورد نظر
براي اين كار ميتوانيد از دو ابزار آناليتيكس و attribution استفاده كنيد.
علل مهم بودن معيار نرخ ريزش كاربر
نرخ ريزش
جذب كاربر جايگزين بيشتر به جاي كاربران از دست رفته كه ۵ تا ۲۵ برابر پرهزينهتر از حفظ كاربر قديمي است.
نياز به بازاريابي قويتر
صرف وقت و هزينه بيشتر
بهبود نرخ ريزش كاربر باعث ميشود تا:
سود به ميزان چشمگيري افزايش يابد.
ارزش طول عمر كاربر افزايش يابد.
كمك به پيش بيني رشد و سودآوري آينده
چرا كاربران كاهش مييابند؟
كاهش كاربراني كه از يك محصول استفاده ميكنند طبيعي است. نكته مهم اين است كه اين رقم كاهش براي محصول شما منطقي باشد. بنابراين عدد نرخ ريزش براي محصولات مختلف متفاوت خواهد بود و عدد مشخصي نيست.
اما عوامل بسياري باعث به وجود آمدن اين اتفاق خواهد شد. رقيب با محصولي قوي تر و كاربردي تر- بازاريابي ضعيف – عملكرد ضعيف محصول – تجربه كاري ضعيف و از همه مهمتر نارضايتي مشتري
صداي مشتري خود باشيد!
شايد ساده به نظر برسد اما مشتري مسير بهبود را به شما نشان خواهد داد. با بررسي مداوم نظرات مشتريان خود، به نقاط ضعف محصول پي خواهيد برد و با رفع آنها رقابت را براي رقيب سختتر ميكنيد.
شما ميتوانيد با بررسي نرخ ريزش كاربر، نقاط ضعف ديده شده توسط مشتريان و آناليز اپليكيشن، محصول خود را بررسي و ضعفهاي آن را برطرف كنيد و نرخ ريزش كاربر را كاهش دهيد.
كنترل روند كاهش نرخ ريزش كاربر
نرخ ريزش كاربر معياري حياتي در كنترل تعداد كاربران فعال يك اپ و در نتيجه سودي است كه به دنبال آن هستيد. اما چگونه روند نرخ ريزش كاربر را كنترل و آن را كاهش دهيم
در ادامه راه كار مفيد در حفظ كاربر را به شما نشان خواهيم داد:
ابتدا ببينيد چرا كاربران شما ريزش ميكنند؟ نقاط ضعف اپ شما كجاست؟ اپليكيشن شما در كجاي بازار ايستاده است؟ محيطي كه در آن فعاليت ميكنيد چگونه است و نياز كاربران شما چيست؟
برچسب: طراحي اپليكيشن اندرويد،
به طور معمول با گذشت زمان، نرخ ريزش كاربر افزايش و نرخ حفظ كاربر كاهش خواهد يافت. اما اين با هدف حفظ و تشويق كاربر به استفاده از اپليكيشن مغاير است و پس از مدتي عملكرد رو به رشد اپليكيشن را متوقف خواهد كرد. نتيجه اين امر خوشايند نخواهد بود. متاسفانه شما كاربران خود را از دست خواهيد داد.
با استفاده از دو رابطه زير ميتوانيد نرخ ريزش كاربر و نرخ حفظ كاربر را براي اپليكيشن خود محاسبه كنيد:
نرخ ريزش كاربر (Churn rate) = 100 – نرخ حفظ كاربر ( Retention rate)
نكاتي كه براي محاسبه دو معيار بالا بايد به آنها توجه كنيد:
تعريف كاربر
مشخص كردن بازه زماني مورد نظر
براي اين كار ميتوانيد از دو ابزار آناليتيكس و attribution استفاده كنيد.
علل مهم بودن معيار نرخ ريزش كاربر
نرخ ريزش
جذب كاربر جايگزين بيشتر به جاي كاربران از دست رفته كه ۵ تا ۲۵ برابر پرهزينهتر از حفظ كاربر قديمي است.
نياز به بازاريابي قويتر
صرف وقت و هزينه بيشتر
بهبود نرخ ريزش كاربر باعث ميشود تا:
سود به ميزان چشمگيري افزايش يابد.
ارزش طول عمر كاربر افزايش يابد.
كمك به پيش بيني رشد و سودآوري آينده
چرا كاربران كاهش مييابند؟
كاهش كاربراني كه از يك محصول استفاده ميكنند طبيعي است. نكته مهم اين است كه اين رقم كاهش براي محصول شما منطقي باشد. بنابراين عدد نرخ ريزش براي محصولات مختلف متفاوت خواهد بود و عدد مشخصي نيست.
اما عوامل بسياري باعث به وجود آمدن اين اتفاق خواهد شد. رقيب با محصولي قوي تر و كاربردي تر- بازاريابي ضعيف – عملكرد ضعيف محصول – تجربه كاري ضعيف و از همه مهمتر نارضايتي مشتري
صداي مشتري خود باشيد!
شايد ساده به نظر برسد اما مشتري مسير بهبود را به شما نشان خواهد داد. با بررسي مداوم نظرات مشتريان خود، به نقاط ضعف محصول پي خواهيد برد و با رفع آنها رقابت را براي رقيب سختتر ميكنيد.
شما ميتوانيد با بررسي نرخ ريزش كاربر، نقاط ضعف ديده شده توسط مشتريان و آناليز اپليكيشن، محصول خود را بررسي و ضعفهاي آن را برطرف كنيد و نرخ ريزش كاربر را كاهش دهيد.
كنترل روند كاهش نرخ ريزش كاربر
نرخ ريزش كاربر معياري حياتي در كنترل تعداد كاربران فعال يك اپ و در نتيجه سودي است كه به دنبال آن هستيد. اما چگونه روند نرخ ريزش كاربر را كنترل و آن را كاهش دهيم
در ادامه راه كار مفيد در حفظ كاربر را به شما نشان خواهيم داد:
ابتدا ببينيد چرا كاربران شما ريزش ميكنند؟ نقاط ضعف اپ شما كجاست؟ اپليكيشن شما در كجاي بازار ايستاده است؟ محيطي كه در آن فعاليت ميكنيد چگونه است و نياز كاربران شما چيست؟
برچسب: طراحي اپليكيشن اندرويد،
امتیاز:
بازدید: